För jag har tagit studenten…!

IMG_2974

Eller, inte jag, utan min syster var det som tog studenten i fredags. Hon var så glad, fin och stolt, och jag var ännu gladare och stoltare (dock inte finare, hon var finast i stada i fredags 🙂 ) Det är väldigt känslosamt för en storasyster att se sin lillasyster ta studenten. Kanske inte så mycket för att hon nu är klar med skolan, utan mer för att hon nu har tagit klivet in i vuxenlivet och därmed ett kliv mot självständighet och ansvar. Vilket är jätteroligt, men samtidigt så läskigt att tiden går så fort. Jag var nästan 12 år när hon föddes, så hon har ju i princip alltid nästan varit som min bebis också, så det kanske är det som gör det lite extra känslosamt. Hursomhaver, hon var fin glad och känslosam hon också.

IMG_2962

Eftermiddagen spenderades med att äta smörgåstårta och det hölls tal och det blev ännu mer kramar och tårar, sedan var det dags för oss att gå hem, barnen behövde läggas och studentskan skulle fortsätta ut i kvällen och fira med sina vänner.

IMG_3033

Helgen fortsatte sedan i ett lugnare tempo, lördagen spenderade jag hemma hos min familj utan barn, de var istället ute och lekte med sin pappa och idag, söndag, begav vi oss ut till tivolit som kommit till stan där vi passade på att åka litegrann.
Noah var i himlen och skulle lätt kunna stanna hela eftermiddagen och åka om och om igen, men det var dags att bege sig hemåt för att laga iordning middag, det märktes på Noah’s humör att det var middagsdags, haha. Han har ett redigt temperament min son, men efter att han lugnat ner sig så spenderades resten av eftermiddagen hemma med att leka med hans älskade bilar och kolla på Pippi Långstrump på de Sju Haven.

IMG_3046

Kommentera

