Laxpaket

Vilket fint väder vi hade igår, det var så fint väder så jag och en vän bestämde oss för att fira med några glas prossecco på våran balkong. Där ute satt vi till ca 23,30, svenska sommarkvällar när de är som bäst! Det fick jag dock sota för idag, med en huvudvärk som heter duga har jag 2 barn att underhålla, men det var det värt! På tal om huvudvärk, är det bara jag som får ont i huvudet av 1-2 glas prossecco, cava eller champagne? Jag behöver inte dricka mycket för att drabbas av huvudont dagen efter, oftast går det över efter någon timme eller två men just idag är den desto uthålligare.

Nåväl, igår åt vi laxpaket med färskpotatis till middag. Dra mig baklänges vad gott det är alltså och lyckan att det äntligen är färskpotatissäsong!

För fyra personer behöver du följande:

4 st laxfileer

4  salladslökar

1 citron

8 dillkvistar

4 msk smör

Flingsalt

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Strimla salladslöken, skiva citronen och skölj dillen.

3. Placera varje laxbit i en bit ugnsfolie, strö över salladslök, 1 msk smör, 2 skivor citron, 2 dillkvistar och salt på varje laxbit. Knyt ihop paketet och lägg i en ugnsform.

4. Ställ in i ugnen i ca 20 min. Servera med färskpotatis och valfria grönsaker.

IMG_2927

Kommentera

