Pärlcouscous med Tomat och Halloumi

Nu är det så där längesen jag skrev igen, men det har varit så otroligt stressigt de senaste veckorna! Dessutom har det ju varit sådant fint väder så har all tid jag har haft över har jag spenderat utomhus i solen med barnen.

Men nu är jag klar med skolan! Hurra för mig! Är så sjukt stolt över mig själv (och min sambo, då vi verkligen har haft team-work de senaste 10 månaderna) att jag klarat av att plugga klart det här sista året med en nyfödd bebis (som blir 1 år snart!! Herregud vad tiden går fort!). Det har inte varit lätt, jag har verkligen varit tvungen att sänka min ambitionsnivå, men jag har klarat det!

I glädjeyran så tänkte jag dela med mig att ett gott vegetariskt recept med pärlcouscous och halloumi.

Du behöver (4 portioner):

Sås:
250 g stjälkselleri
1 röd paprika
2 vitlöksklyftor
1 burk körsbärstomater

Till Servering:
Pärlcouscous
Citronskal från 1/2 citron.
200 g Halloumi

Gör så här:

  1. Koka pärlcouscousen enlift anvisningarna på förpackningen.
  2. Skiva sellerin fint, tärna paprikan och hacka vitlöken.
  3. Fräs grönsakerna mjuka i en kastrull i ca 5 min. Häll över tomaterna och låt det puttra i ca 5 minuter till. Salta och peppra efter smak.
  4. Skiva halloumin och stek den på båda sidor tills den fått en fin färg.
  5. När couscousen har kokat klart, häll bort vattnet och strö över rivet citronskal och blanda.
  6. Servera!

pärlcouscous

Kommentera

