Vegetarisk Svamp-pasta

Nu börjar resefebern slå till, på ett dåligt sätt. Jag är verkligen sååå rädd för att flyga men måste bita ihop inför barnen, då jag inte vill föra över min rädsla på dom. Noah är jätteexalterad över flygresan och jag vill att det ska förbli så. Men det kommer gå bra det kommer gå bra det kommer gå bra det kommer …

Medans jag sitter här och våndas inför resan så kan ju ni passa på att prova på denna goda, vegetariska svamp-pastan.

Du behöver (4 portioner):

3 dl grädde
1 Creme Fraiche med Kantarellsmak
1 Purjolök
3 vitlöksklyftor
1 tsk Timjan
10 Champinjoner
1 dl pastavatten
Salt och peppar efter smak

Till Servering:
Valfri Pasta
Parmesan

Gör så här:

  1. Strimla purjolöken, finhacka vitlöken och skiva svampen. Stek det sedan på medelhög värme i en stekpanna tills svampen får färg och vätskan har försvunnit.
  2. Häll därefter i grädden och creme fraichen. Krydda med timjan och salt och peppar.  Låt det koka upp, sänk sedan värmen.
  3. Häll i ca 1 dl av det kokande pastavattnet. Blanda. Smaka av med kryddor.
  4. Servera med nykokt pasta och riven parmesan.

svamppasta

Kommentera

