Chicken Thai

Nu tänkte jag dela med mig av ett recept av Leila Lindholm, och det var så gott så jag kopierade receptet rakt av, vanligtvis brukar jag höfta lite på ingredienser, lägga till, ta bort etc i all oändlighet när jag hittar recept, men med detta behövdes inte det, då det är så gott som det är (Förutom nötterna, då vi inte introducerat nötter till Noah än så uteslöt vi dom helt enkelt). Så jag rekommenderar er andra att testa ni också!

Du behöver (4 portioner):
800 g Kycklingfilé
1 1/2 dl ostronsås
1 dl Sweet chili sås
1 burk bambuskott
1 burk kokosmjölk
saft av 1 lime
Salt och peppar efter smak

Till Servering:
Jasminris
Haricot Verts
Färsk Koriander
Sweet Chili sås

Gör så här:

  1. Dela kycklingen i mindre bitar, placera bitarna i en skål och höll över ostron och sweet chili såsen, låt marinera minst 15 minuter, helst ännu längre.
  2. Stek kycklingen på medelvärme i stekpanna tills de fått färg, häll sedan över bambuskotten, kokosmjölken och pressa i juicen från limen och låt det koka upp.
  3. Sänk sedan värmen och salta och peppra efter smak.
  4. Servera med nykokt ris, haricot verts, färsk koriander och eventuellt lite extra sweet chili sås.

chicken thai

Kommentera

