Sommarplaner

Idag försov jag mig och hade dessutom en hejdundrandes huvudvärk när jag vaknade så det blev ingen dag på universitetet för mig, utan istället har jag varit hemma, druckit kaffe och slumrat med Isabelle på förmiddagen. Kanske inte det bästa skolmässigt, då vi har så mycket att göra nu i slutspurten av terminen, men kroppen sa väl ifrån efter all stress. Jag måste definitivt bli bättre på att ta det lugnt och inte ta på mig för mycket. Någon annan som känner igen sig i det här ”Duktig Flicka” syndromet?

Som sagt, det börjar närma sig slutet av terminen vilket innebär att det sedan är sommarlov för min del! Så vi har suttit och planerat och pratat om sommarplaner. Vart ska vi resa? Förra sommaren var vi mer bundna i Sverige, Isabelle föddes ju precis i början av sommaren och därefter var vi inte så sugna på att dra ut en liten nyföding på flygresor o annat där det frodas massa bakterier. Istället hade vi en härlig vecka på Öland hos min moster och deras sommarhus. Klagar absolut inte.
Det här året vill vi dock resa utomlands, det har pratats lite löst om en All Inclusive på Grekland, vilket vore jättehärligt nu med barnen. Kanske att vi hyr ett hus på Mallorca, Menorca eller möjligtvis Formentera? Bila i Frankrike? Eller tågluffa runt i Skottland?

formentera

Här är vi på Formentera för 2 år sedan. Det är min absoluta favoritö, alla kategorier!

öland1

Solen går ner över åkern vid min mosters sommarhus. Så fint.

öland 2

Klart man måste passa på att gosa i vattnet också. (Öland).

Kommentera

