Lång vecka

Idag hade jag min presentation, vilket gick över förväntan! Jag är jätteglad och faktiskt jättenöjd över hur bra det blev, sedan att allt inte var perfekt gör mig ingenting, det som räknas är mina framsteg. Jag blir alltid så otroligt nervös över att stå inför människor och hålla presentationer eller föreläsningar och liknande, så det är inte helt ovanligt att jag fastnar på ord, tappar bort mig, pratar jättefort eller helt enkelt bara blir helt blank. Därför är det en sådan stor seger när jag känner själv hur jag blir bättre och bättre och jag blir otroligt stolt över mina egna framsteg.

img_1803

Något som dock var jobbigt med idag var att jag åkte hemifrån 7,30 imorse och kom inte hem förräns 16,45 och det känns i mammahjärtat att vara borta från min bebis (och min 3-åring såklart!) så länge. Min sambo och jag har verkligen gjort vårat bästa för att pussla ihop våra scheman så att jag kan kombinera mina studier med en bebis, dessutom har vi hjälp från min mamma, men det betyder inte att tiden jag spenderar ifrån Isabelle är mindre jobbig. Så när jag kom hem så ammade jag henne en stund och så låg vi kvar i sängen och mös ett bra tag, mot slutet kom till och med storebror och gjorde oss sällskap i myset, vilket var ännu bättre! Efter det var det full rulle, brio tågbanan drogs fram och Noah byggde så fint och Isabelle rev sönder det lika fort. Som tur var skrattar bara Noah åt våran lilla ”trollunge” så ingen större skada skedd.

img_1511

Nu tänker jag avsluta denna kvällen med att ta ett glas vitt vin och mysa med min karl i soffan. God natt!

Kommentera

